خانه قرآن محله تهرانسر شرقی

بازتاب فعالیت های محلی خانه قرآن و عترت محله تهرانسر شرقی(محله 3 منطقه 21)

خانه قرآن محله تهرانسر شرقی

بازتاب فعالیت های محلی خانه قرآن و عترت محله تهرانسر شرقی(محله 3 منطقه 21)

مقالات برتر همایش آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) در قالب کتاب منتشر خواهد شد

به گزارش روابط عمومی سرای محله«تهرانسرشرقی»، حجت الاسلام ناصر هدایتی با اشاره به چاپ کتاب مقالات برتر جشنواره آموزه های سیاسی امام رضا(ع)، گفت: این کتاب در ۳۴۰ صفحه طراحی و مطالب آن چکیده ۵۰ مقاله برگزیده از سوی هیات داوران و متن کامل هشت مقاله منتخب همایش است.

به گفته وی این کتاب عصر روز شنبه ۲۳ شهریور در آیین پایانی همایش علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا (ع) که در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار می‌شود، توزیع خواهد شد.

مقاله‌های برتر جشنواره ملی امام رضا در بجنورد معرفی شدند
حجت الاسلام هدایتی در ادامه با اشاره به این که مراسم اختتامیه جشنواره ملی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) از سری همایش های یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) امروز در استان خراسان شمالی و به میزبانی بجنورد برگزار می شود، اظهار داشت: فراخوان این جشنواره ملی از بهمن ماه سال گذشته به سراسر کشور ارسال شد و تا پایان مهلت ارسال آثار، در مجموع 160 مقاله از هجده استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی افزود: از مجموع مقالات رسیده به این جشنواره 30 مقاله از استان خراسان شمالی، 24 مقاله از آذربایجان شرقی، 15 مقاله از خراسان رضوی، 15 مقاله از استان فارس، 12 مقاله از تهران، 7 مقاله از کرمانشاه، 4 مقاله از قم و دیگر مقاله ها نیز از دیگر استان های کشور به جشنواره سراسری آموزه های سیاسی امام رضا(ع) ارسال شدند.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: مجموع مقالات رسیده به دبیرخانه این جشنواره در سه مرحله مورد ارزیابی داوران استانی و کشوری قرار گرفته که در مرحله نخست 50 مقاله برگزیده و در داوری مرحله دوم نیز 22 مقاله برای حضور در مرحله نهایی انتخاب شدند.

وی با بیان این که مرحله سوم داوری آثار این جشنواره از سوی داوران کشوری انجام شد و هشت مقاله برتر برای ارائه در مرحله نهایی و اختتامیه جشنواره انتخاب شده است، ابرازداشت: از تعداد 8 مقاله برتر جشنواره سراسری آموزه های سیاسی امام رضا(ع)، 2 مقاله از مقالات ارسالی پژوهشگران استان خراسان شمالی و دیگر مقاله ها از استان های کرمانشاه، قم، خراسان رضوی و زنجان از سوی هیأت داوران به عنوان مقالات برتر برگزیده شده‌اند.

حجت الاسلام  هدایتی افزود: پس از داوری آثار در مرحله سوم، محمد غفوری‌فر و اباصلت علیزاده به طور مشترک با مقاله آثار بررسی و تحلیل مناظره‌های امام رضا(ع) و رهبران ادیان و علی سلیمان‌پور با مقاله تحلیل گفتمان سیاسی رضوی(ع) از خراسان شمالی جزو هشت مقاله برتر شناخته شدند.

وی اظهار داشت: همچنین یحیی میرحسینی با مقاله مشروعیت سیاسی در منظومه فکری امام رضا(ع) و بهرام جباری‌ شبستری با مقاله تبیین آثار وضعی تدابیر امام رضا(ع) در مقابله با پروپاگاندای حکومت مأمون هر دو از تهران از مقالات برتر معرفی شدند.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: رمضان قوامی‌ دربندی با مقاله بررسی جریان ولایتعهدی و تدابیر سیاسی امام رضا(ع) در مقابله با توطئه ولایتعهدی مأمون از خراسان رضوی، میثم افشارزاده و اکرم اوسی به طور مشترک با مقاله امام رضا(ع) و شیوه برخورد با چالش‌های فکری زمان خویش از استان مرکزی، سید علاءالدین شاهرخی با مقاله بازشناسی تحلیلی راهبردهای امام رضا(ع) در مسأله ولایتعهدی و احد داوری با مقاله محورهای تعامل امام رضا(ع) با خواص جامعه از آذربایجان شرقی نیز از دیگر صاحبان مقالات برتر همایش به شمار می روند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: احمد مرجانی، جعفر محمدی، علی همایون‌فر، مهدی آریان‌فر و غلامعلی پارسا داوران استانی جشنواره ملی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) و مجتبی نوروزی و حجت‌الاسلام محمدحسین پژوهنده نیز داوران کشوری این جشنواره بودند.

مراسم اختتامیه همایش علمی، پژوهشی آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) شنبه شب، 23 شهریور ماه همزمان با دهه کرامت در بجنورد برگزار می‌شود.

دهه نخست ماه ذی‌العقده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) همزمان است به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.